Main Menu

אילו תופעות עשויות לדרוש יעוץ פסיכולוגי?

התחום של פסיכולוגיית ילדים נמצא בעלייה מתמדת בשנים האחרונות, לאור הנחיצות הגדולה של תחום זה בעולם הפסיכולוגיה. פסיכולוג ילדים דן עם הילדים (תוך מעורבות גבוהה של הורים ומשפחה קרובה) על בעיות שגורמות להם לתחושה לא נעימה, פוגעת בתפקוד היומיומי שלהם, מפריעה לממש את מלוא הפוטנציאל שלהם, ובאופן כללי – פוגעת בהתפתחותם. פסיכולוג ילדים יכול להיות נחוץ בשעה שמתחילות להופיע התופעות הבאות:
·         רגרסיה – חזרה למנהגים ישנים שהיו אופייניים לשנים מוקדמות יותר, כגון הרטבת המיטה, מציצת אצבע, וכו', מצבים אלה דורשים יעוץ פסיכולוגי להורים
·         מצוקה נפשית – יכול להתבטא בחרדה, סיוטים, מצבי רוח משתנים, דיכאון, ועוד. תחום פסיכולוגיה ילדים חוקר מקרים כאלה לעומק.
·         תופעות התנהגותיות פתולוגיות – התנהגות אגרסיבית כלפי ילדים אחרים, בעלי חיים, רצון להרוס, משיכה לאש, וכל התנהגות הרסנית אחרת, שיכולה להיות מוסברת על ידי פסיכולוג ילדים
·         שינוי חד בהתנהגות – ילד עדין שהפך לאגרסיבי, שינוי הרגלי אכילה, ניתוק קשרים עם חברים, וכו'. במקום לנסות ולהבין את פשר השינויים האלה באופן עצמאי, יש לפנות לעזרתו של פסיכולוג ילדים מוסמך.